Gå direkt till textinnehållet

Aller storsatsar på digital utbildning

Aller media startar nytt samarbete med marknadsföringsskolan Hyper Island. Samtliga anställda på Aller ska utbildas för att höja sin digitala kompetens.

Samtliga 550 anställda på Aller media ska utbildas av Hyper Island för att höja sin digitala kompetens. Hyper Island är ett privat utbildningsföretag som är specialiserat på digitala och interaktiva medier.

”Utbildningssatsningen är en av de största vi har gjort inom Aller media och är en viktig förutsättning för vår digitala transformation”, säger Niklas Engström, digital utvecklingsdirektör på Aller media, i ett pressmeddelande.

Medieföretaget har sett att vanorna hos läsarna har förändrats och gör därför utbildningssatsningen för att kunna erbjuda läsare och annonsörer sitt innehåll oavsett kanal.

Annons Annons

I samarbetet ingår också att ett antal Hyper Island-studenter får delta i ett praktikprogram på Aller media.

Fler avsnitt
Fler videos