FOTO: Tor Johnsson

Medieutredningen gör
PM om public service

12 november, 2015

Medieutredningen Medieutredningen ska göra en PM om public service utanför sitt slutbetänkande. Bland annat ska man skriva förslag på vad som bör utredas inför nästa sändningstillståndsperiod. En av sakerna man tittar på är den 20-procentiga ökningen av Sveriges Televisions sponsorintäkter.

Anette Novak och Medieutredningen kommer att skriva ett PM med förslag på vad som bör utredas inför nästa sändningstillståndsperiod. Som exempelvis: 

  • Oklarhet kring vem som producerar det dyra och för demokratin viktiga innehållet (kapitel 5, s 253-255). 
  • Den 20-procentiga ökningen av SVTs sponsorsintäkter på ett år (kapitel 5, s 237-238).
  • Avsaknad av underlag för att kunna bedöma nyhetsanvändning uppdelat på bostadsort (kapitel 3, sid 79-80).

Det är ännu oklart när denna PM kommer att presenteras. 

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.
Medieutredningen

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Senaste numret

Prenumerera

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies