Gå direkt till textinnehållet

Sajten Kit gick med 22 miljoner i förlust

Kit gick förra året med 22 miljoner kronor i förlust. Men enligt Bonnier Growt Medias VD Ulrika Saxon är det helt enligt planera.

Kit lanserades 2015 av de två före detta medarbetarna på Bonnier Tidskrifter: Peder Bonnier, Fredrik Strömberg och Robert Brännström. Förra året fick Bonnier Growth Media in och investerade 50 miljoner kronor i företaget, vilket innebar att de äger 67 procent av Kit. Resten är fördelat på grundarna och bolagets anställda.

Nu rapporterar Di Digital att intäkterna för året var “mer eller mindre noll” och med en förlust på 22 miljoner kronor.

”Vi började sälja i Q1 (första kvartalet) i år. Särskilt det senaste kvartalet har varit väldigt bra. Det känns som att vi har en produkt som marknaden behöver och våra kunder, som jag upplever det, är mycket nöjda,” säger Peder Bonnier till DI Digital.

Annons Annons

På frågan om Kit kommer att göra vinst i år svarar han nej. Förlusten förklarar han delvis med ett stort antal rekryteringar, där personalstyrkan har växt från fem personer vid starten till dagens 35.

Till Resumé säger Bonnier Growth Medias VD Ulrika Saxon att de inte är oroliga.

”Det är helt enligt plan. Kit har tvärtom överträffat förväntningarna såhär långt.”

 

 

 

 

Fler avsnitt
Fler videos