Gå direkt till textinnehållet

SvD Näringsliv samarbetar med Volvo

I dag är det premiär för SvDs TV-satsning ”Neuraths toppmöte”, där Carolina Neurath intervjuar näringslivets toppar i deras egna miljöer. Serien presenteras i samarbete med Volvo Car Sverige.

”Neuraths toppmöte” produceras tillsammans med produktionsbolaget Chimney och satsningen möjliggörs genom ett samarbete med Volvo Car Sverige.

”Det bygger på att varumärkena SvD och Volvo Cars står för svensk kvalitet och nytänkande. Både mediesektorn och motorindustrin är mitt uppe i en digital förändring där allt mer innehåll och fler tjänster blir digitala. Rörlig bild är det som engagerar människor väldigt mycket. När SvD erbjuder detta var det naturligt för oss att haka på", säger Per Carleö, marknadskommunikationschef på Volvo Car Sverige i ett pressmeddelande.

SvD Näringsliv har sedan ett år tillbaka satsat alltmer på egenproducerad webb-TV.

Annons Annons

”Trafiksiffrorna på rörligt material ökar stadigt. Därför är det jättekul att kunna flytta fram positionerna på det här området ytterligare", säger SvD Näringslivs chef Maria Rimpi.

Fler avsnitt
Fler videos