Gå direkt till textinnehållet

Annonsförsäljningen rasar för print

Annonsförsäljningen i papperstidningar via Sveriges Mediebyråer rasade med 15,6 procent under årets första sex månader. Reklamförsäljningen i TV minskade med sju procent.

Medieinvesteringarna som går via Sveriges Mediebyråer minskade under sommaren jämfört med förra sommaren och under första halvåret i år rasade annonsförsäljningen i printmedier med 233 miljoner kronor, eller 15,6 procent, jämfört med första halvåret 2014.

Reklamförsäljningen i TV minskade med sju procent under första halvåret. 

Samtidigt ökade medieinvesteringarna i digitala kanaler med 23,7 procent, vilket motsvarar 363 miljoner kronor. Det visar Mediebyråbarometern med statistik från Sveriges Mediebyråer.

Fler avsnitt
Profilen

”Jag kan ingenting om robotar och missiler, men jag kan kultur”

För Edgar Mannheimer är det kulturen och historien som ger bäst förståelse för konflikterna i Mellanöstern.
Fler profiler
Annons

Senaste numret