Gå direkt till textinnehållet

Bonnier köper hela MiljöRapporten

Bonnier Business Media köper hela MiljöRapporten Förlag och blir då ägare till både MiljöRapporten och konkurrenten Miljöaktuellt som förvärvades i september.

Bonnier Business Media (BBM) köper resterande 49 procenten av MiljöRapporten Förlag från Tomorrow Media och blir nu alltså 100-procentiga ägare. Tidningen och sajten Miljörapporten ägnar sig åt bevakning, analys och utbildning inom miljö och hållbarhetsområdet.

Som Journalisten tidigare berättat så förvärvade BBM Miljörapportens konkurrent Miljöaktuellt från IDG så sent som i september i år.

”Som den största aktören inom miljö- och hållbarhetsområdet får vi nu […] möjlighet att förbättra nuvarande produkter och utveckla helt nya produkter. Vi räknar med att växa kraftigt inom det här området de kommande åren”, säger BBMs VD Mikael Nestius i ett pressmeddelande.

Annons Annons

Tomorrow Medias ägare Claes Sjöberg kommer att fortsätta som chefredaktör för förlaget MiljöRapportens produkter.

Fler avsnitt
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslagsbild till Journalisten nummer 2 2025, med grävreportern Jennifer Mayer som ser ut att få en spruta med fillers injicerad i läppen.