Gå direkt till textinnehållet

Fackets reklamfilm nådde många

TCOs reklamfilmer som ska förändra ungas bild av facket och dra besökare till sajten Facketförändras.nu har utvärderats. Hög uppmärksamhet i målgruppen, men en del sura röster bland övriga är en slutsats.

1000 personer i åldern 18-65 år har tillfrågats i en webbpanel. Målgruppen är 20-35 år.

45 procent i målgruppen säger sig komma ihåg filmen, men bara 26 procent upplever att den vänder sig till dem. Å andra sidan svarar 51 procent att innehållet är relevant för dem.

19 procent av målgruppen blev nyfikna på sajten Facketförändras.nu.

Annons Annons

40 procent tyckte att det var bra att facket gör reklam med film. Däremot tyckte bara 26 procent i de högre åldersgrupperna att reklamfilmerna var ett bra sätt att nå ut med budskap om det fackliga medlemskapets värde. 36 procent tyckte att det var direkt dåligt.

Fler avsnitt
Profilen

”Jag kan ingenting om robotar och missiler, men jag kan kultur”

För Edgar Mannheimer är det kulturen och historien som ger bäst förståelse för konflikterna i Mellanöstern.
Fler profiler

Senaste numret