Kortad sändningstid för Mediemagasinet
Förra veckan inledde SVT en ny omgång av det mediegranskande programmet Mediemagasinet. Ytterligare nio program är inplanerade fram till jul. Nytt för den här säsongen är att programmen blir en halvtimme jämfört med tidigare då de var dubbelt så långa.
Förra veckan inledde SVT en ny omgång av det mediegranskande programmet Mediemagasinet. Ytterligare nio program är inplanerade fram till jul. Nytt för den här säsongen är att programmen blir en halvtimme jämfört med tidigare då de var dubbelt så långa.
– I de kommande programmen ska vi bland annat granska vinjournalisterna och kopplingarna mellan deras bolag och branschen, berättar programledaren Lena Laurén.
Mediemagasinet kommer även att undersöka vad det är som gör att vissa typer av nyheter plötsligt blir inne.
I våras hade programmet drygt 300 000 tittare i genomsnitt.
– Det har varit mycket reaktioner från allmänheten, ofta av typen äntligen någon som vågar göra en granskning, säger Lena Laurén.