Gå direkt till textinnehållet
Martin Schori, Aftonbladet
Foto: Tor Johnsson

Martin Schori: ”Årets flipp är NTM, NWT – och alla andra lokala mediehus”

Medieåret 2024 Martin Schori, AI- och innovationschef/stf ansvarig utgivare, Aftonbladet:

Martin Schori, AI- och innovationschef/stf ansvarig utgivare, Aftonbladet:

Årets scoop: Kokainet i riksdagen. Det finns väldigt många bra avslöjanden i år – som med rätta nominerats och prisats – men jag vill verkligen lyfta fram Lisa Horns och Viktoria Hummelstedts uppfriskande sätt att berätta och presentera sin granskning.

Årets flipp: NTM, NWT – och alla andra lokala mediehus som trots bistra tider innoverar, utmanar gamla sanningar och ställer om.

Årets flopp: Anna Kinberg Batras mediehantering

Årets journalist: Elin Jönsson! Rapporterar outtröttligt från ett krig som stundtals fallit i radioskugga.

Årets medieskandal: Skandal vet jag inte, men bråket mellan Malin Ekman och SvD blev en oväntat lång snackis.

Årets nyhetshändelse: Kriget i Mellanöstern.

Årets citat: “Får väl säga tack till offentligheten för att ni f*ckar upp hela tiden så att såna som vi har något att göra”. Fredrik Björkmans tacktal efter att han vunnit Årets scoop på Power of Journalism för nyss nämnda AKB-härva.

Fler avsnitt
Profilen

”Jag kan ingenting om robotar och missiler, men jag kan kultur”

För Edgar Mannheimer är det kulturen och historien som ger bäst förståelse för konflikterna i Mellanöstern.
Fler profiler
Annons

Senaste numret