Räckviddstapp för de flesta tidningar i Orvesto Näringsliv
Majoriteten av papperstidningarna i räckviddsmätningen Orvesto Näringsliv tappar i räckvidd.
Det skriver Dagens Media. Av totalt 43 titlar minskar 31 i räckvidd. Mest tappar Verkstadstidningen, 40,9 procent.
Aftonbladet, som tappar 9,4 procent på riksnivå, ökar dock räckvidden i sju A-regioner, huvudsakligen i Mälardalen och Uppsala. De står för den största ökningen i Orvesto Näringsliv, totalt 14 procent i regionerna, vilket betyder en räckvidd på 114 000 läsare. Den näst största ökningen står tidningen Resumé för, en ökning med 12,5 procent vilket är lika med en räckvidd på 45 000 läsare.
Även Svenska Dagbladet ökar med 2,5 procent, det motsvarar en räckvidd på 244 000 läsare.
Journalisten har enligt Orvesto en räckvidd på 26 000 läsare, varav 9 000 kvinnor och 17 000 män.