Gå direkt till textinnehållet

Schibsted satsar på prenumerationsintäkter – i ny organisation

Schibsted samlar prenumeration och produkt i en ny organisation och riktar fokus mot Sverigemarknaden. Uppdraget är att bygga prenumerationstjänsterna och öka användarintäkterna.

Aftonbladets kommersiella chef Karl Hahtovirta blir ny chef för Schibsteds prenumerationsaffär i Sverige.
 
Schibsteds mediehus, med bland annat Aftonbladet och Svenska Dagbladet, har sett en kraftig tillväxt i användarintäkter de senaste åren. Idag har News Media-divisionen totalt 1,6 miljoner prenumeranter och en digitalt lönsam position i både Sverige och Norge, skriver de i ett pressmeddelande.

– Vi tror på fortsatt stark tillväxt i prenumerationsaffären i Sverige framåt och ser nya möjligheter öppna sig, därför växlar vi nu upp och accelererar den digitala transformationen. Med den nya svenska organisationen kommer vi att bli ännu mer kund- och marknadsorienterade, säger Tor Jacobsen, chef för användarbetalning och produktutveckling i Schibsted News Media i en kommentar.

Fler avsnitt
Profilen

”Socialreportaget finns knappt längre”

Christoffer Hjalmarsson har levt 36 dagar på gatan och suttit 30 dagar i fängelse.
Fler profiler