Gå direkt till textinnehållet

Schibsted skapar ny organisation

Mediejätten Schibsted Media Group inför en ny organisation. Med nyordningen hoppas man bli än starkare globalt.

Schibsted Media Groups nya internationella organisationen kommer att utgå från fyra olika områden. Dessa är Sverige, Norge, så kallade "Emerging markets" samt det man kallar för "Europe, established sites".

”Vi ska fortsätta bygga vår traditionella styrka genom att vara nära de lokala marknaderna, men samtidigt dra fördelar av vår internationella räckvidd”, säger VD Rolv Erik Ryssdal.

Schibsted Media Group är ett av världens största medie- och onlineföretag och finns i över 30 länder. I Sverige äger man bland annat Aftonbladet och Svenska Dagbladet. I den nya organisationen ingår bland andra Lena K Samuelsson (bilden) som får titeln EVP Communications & CSR.

Fler avsnitt
Profilen

”Jag kan ingenting om robotar och missiler, men jag kan kultur”

För Edgar Mannheimer är det kulturen och historien som ger bäst förståelse för konflikterna i Mellanöstern.
Fler profiler
Annons

Senaste numret