Gå direkt till textinnehållet

Stampen har nu 68 procent heldigitala prenumeranter

När Stampen summerar 2024 har de digitala upplageintäkterna ökat med 22 procent under året. Vid årsskiftet var 68 procent av prenumerationerna heldigitala.

Upplageintäkterna totalt minskade med 3 procent till 663 miljoner kronor för mediekoncernen Stampen. De digitala ökade med 22 procent till 245 miljoner kronor.

Annonsintäkterna minskade med 19 procent till 278 miljoner kronor, varav de digitala annonsintäkterna ökade med 4 procent till 125 miljoner kronor.

Stampenkoncernen ökade resultatet med 11 procent till 111 miljoner kronor förra året. Omsättningen minskade med 8 procent till 1 178 miljoner kronor.

”Om vi ser tillbaka på helåret 2024 är jag nöjd med vad vi tillsammans åstadkommit med en stark resultatförbättring inom mediedelen. Att leverera en vinstmarginal på 9 % i ett utmanande makroklimat med en annonsaffär under press samtidigt som vi anpassar oss mot en heldigital framtid bådar gott för framtiden. Vi har gått in i 2025 med tillförsikt med spännande satsningar och där journalistiken på våra 16 tidningar fortsätter göra avtryck varje dag”, säger Stampens vd Johan Hansson i ett pressmeddelade.

 

Kommentarer

Lämna ett svar

Vi hanterar läsarkommentarer som insändare. Regler för kommentarer.

Fler avsnitt

Senaste numret