Stampen säljer contentbyrån OTW
Mediekoncernen Stampen säljer contentbyrån OTW till Aller Media. I ett pressmeddelande skriver Stampen att ”försäljningen möjliggör ytterligare amortering av banklån och en minskning av de finansiella kostnaderna”.
Enligt Stampen är företagets strategi att ”fortsätta äga och utveckla övriga verksamheter” inom bolaget.
”För oss är försäljningen en viktig pusselbit för att stärka vår finansiella ställning,” säger Stampens koncernchef Martin Alsander.
Parterna har kommit överens om att inte offentliggöra köpeskillingen. Medarbetare och fackliga organisationer har informerats.
"Affären innebär en betydande förstärkning av flera av våra strategiska tillväxtområden. OTW är ett företag i framkant med en bevisad förmåga att leverera såväl lönsamhet som kreativ höjd och kvalitet i verksamheten. Målsättningen är att vi med utgångspunkt i Aller Medias redan starka innehåll ska kunna ta ytterliare kliv i riktning mot ett breddat erbjudande inom content marketing samt en fördjupning av vår kompetens inom rörligt," säger Bodil Ericsson Torp, VD Aller Media Sverige i ett pressmeddelande.
I oktober förra året tog OTW över produktionen av Göteborgs-Postens lördagsbilaga Två Dagar, som Journalisten tidigare skrivit om.