Gå direkt till textinnehållet

Svart annonsår för kvällspressen

Kvällstidningarna och fackpressen är de största förlorarna på annonsmarknaden hittills i år. Deras annonsvolymer har minskat med 34 respektive 37 procent.  

Det visar den senaste statistiken från Sveriges mediebyråer, vars medlemsföretag hanterar de flesta av Sveriges största annonsörer.

Totalt hade annonsvolymerna i slutet av september sjunkit med 19 procent, jämfört med de tre första kvartalen 2008. Det motsvarar 1,7 miljarder kronor.

Landsortspressen har backat med 18 procent hittills i år, storstadspressen med 25 procent. TV, radio och internet klarar sig något bättre.

Annons Annons
Fler avsnitt
Profilen

”Jag kan ingenting om robotar och missiler, men jag kan kultur”

För Edgar Mannheimer är det kulturen och historien som ger bäst förståelse för konflikterna i Mellanöstern.
Fler profiler

Senaste numret